Föör kul!

Nu har det varit dött här på bloggen ett tag så jag tänkte uppdatera den lite :) 

Vi har äntligen kommit igång med lagträningarna igen vilket är skönt! Det var dock lite nervöst inför första träningen och jag var osäker på om jag skulle kunna köra för fullt, men det har verkligen gått över förväntan och det är kul att vara igång igen! 

Första passet genomfördes i regnet igår och vi höll till i kyrkbacken i Mölndal och körde allt från olika hopp till sprints. Det var jobbigt (mjölksyra!!!) men ändå roligt! Träningsvärken efter detta passet var ett faktum och det var därför ganska tunga ben som tog sig till träningen idag. Men det blev genast ändring på detta när vi drog igång med leken "Vem är rädd för Patricia (svarteman)". Man glömde helt bort träningsvärken och sprang som bara den för att slippa bli tagen :D
Efter uppvärmningen körde vi styrkeövningar 2 och 2 och sedan intervaller.  Det var skönt med ett lite kortare pass idag, benen är verkligen ömma och dom hade nog inte pallat så mycket mer. Hoppas att jag kommer ur sängen i morgon!

Men trots träningsvärk känns det underbart att träningarna börjat igen och det är FÖÖR KUL att träffa alla efter sommaren. Jag har verkligen saknat lagkompisarna och det märks att vi har mycket att ta igen, stämningen är på topp! 
På fredag drar vi till Ängelholm på träningsläger och jag längtar tills första riktiga basketpasset ska genomföras!!!

Tills dess får vi hålla ut på grämsattan utanför Aktiviteten :)


#15
Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0