Hur ser egentligen basketettan södra ut i år?

Hur ser egentligen basketettan södra ut i år? Den frågan kan man ställa sig, det har kännts som om det vart ganska så tyst kring de flesta lagen men nu börjar saker iallfall nå mina öron och ögon.

Örebro
Jag läser bland annat i Nerikes Allehanda att de har ett bra lag på gång, ny coach stommen kvar och förstärka av föredetta damliga guarden Therese Albertsson. Med erfarenhet av spel i både Nerike och senast Eskilstuna. Nerike tros också få förstårkning av två systrar från fryshusets Bg. 

Karlstad
Läser jag på Karlstads hemsida ser jag att de lycktas knyta åt sig några av Esklistunas spelare dem också, men också en Västerås tjej, en tjej från St:helena bland annat. Av det jag hört har de 8 nya spelare och sina stomme med deras 4 tingivande spelare kvar.

Sanda basketgymnasium
Sanda har ett antal treor som nu lämnat för att ta plats i Damligan bland annat i Brahe och Norrköping. men de får också in några av sveriges mest intressanta spelare i sin ålders klass i systrarna Persson senast från EOS och Elin Gustavsson från Äli.

Marbo
Marbo spelar med samma lag som förra året men sägs förstärka med 2 spelare från Högsbo i form av Malin Wilson och Rubina Banfield (förmodligen felstavat)

Malbas
Malbas är nykomling och tränas av erfarna tränaren Lennart Grundel. I hans trupp finns Paulina Hersler 193cm lång född -94 med ett häftigt hoppskott från halvdistans.

Nässjö
Nässjö är också nykomlingar och där spelar förra damliga spelaren Jenny Rylander. Vi är också i nuläget ett lag kort då EOS fick en friplats och tackade jag till den. Jag hoppas att Helsinborg kund efå den platsen, men det vore kanske att går från regleverket för mycket eller?? Arvika verkar också satsa hårt och tränas nu av en riktigt duktig friidrottstränare om ag ej missminner mig. 

Ja det var väl egentligen vad jag hört hittills om jag ej glömt nåt, det blir spännande att se vad säsongen ger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0