Peppelino det stället rekommenderar jag inte till någon

I kväll skulle en lite lyxigare middag avnjutas på Resurang Peppelino på storgatan i Ängelholm. Jag hade i förväg beställt bord och förberett dem på vad vi ville ha. När vi kommer dit går jag och gör våran beställning hos servetrisen i baren, jag frågar henne efter ett alternativ på måltid utan fläskkött. Det ända alternativet som finns är oxfileplanka som jag tycker är lite väl dyr..men vi behöver ju ändå en rätt utan fläskkött så den blir det. Det är nu kaosen börjar, maten serveras och det ser okej fint ut. Men då oxfileplankan kommer in är det bacon på den. Något spelaren artigt påpekar. Jaha säger servitören ska jag ta bort den här eller ska jag ta i den till kocken och han tar bort det?? Efter ett påpekande om att det spelar väl ingen roll vart man tar bort baconet det har ju ändå varit där frågar han om de ska göra en ny vilket ska ta 15 minuter. Vi bedömmer att vi ej har tid för detta och hon äter det runt omkring. Så ska jag gå och betala. Då påpekar jag att vi fick bacon då jag tydligt beställ en planka utan fläskkött och vill därför inte betala fullt pris för detta. (i min värld är detta helt naturligt, gästen ska kompenseras.) Men nej då startas en stor show..en servitör kallas ut och han kan minsann inte dra av på priset då jag gjort misstaget och ej sagt minus bacon. Men jag har ju beställt en rätt minus fläskkött...ja men du måste säga minus bacon!! Ni förstår nivån på detta, ut kommer kocken gormar och skriker, jag tvingas ta till ton och den stackars tjejen var fullt medveten om att hon tagit en beställning minus fläskött. Men för i H-vete..Bacon kommer väl från en gris med andra ord är det fläskött!!! Ja resturangens andra gäster undrar nog vad som pågick. Pinsamt Retsurang Peppelino säger jag, pinsamt. Vi handlade mat för 1600 och de kunde ej kompensera ett ordentligt misstag utan skyllde detta på kunden.

Nog om detta, ibland är det bra att få ösa ur sig lite tankar.

Nu pågår något mycket roligare, tjejerna springer runt som yra höns i sina grupper och jagar olika saker. Poänglek står just nu på schemat. De ska bland annat hitta en gråsugga 34/p, hitta sju olika saker som börjar på bokstäverna i Kvarnby, ta kort på tre snygga killar 10/p, komma på så många ord som möjligt ur ordet basketbollläger 5/p ord.



Med glada tjejer har man alltid kul, v som i vicory!!



Kommentarer
Postat av: Källe

Fan vad roligt att leka :)

2009-08-08 @ 21:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0