Tillbaka hemma i Mölndal

Hallåååå Patsi här. Jag kan inte göra annat än att hålla med tjejerna, det har varit en otroligt rolig helg. Vi har lärt känna varandra bättre, skrattat som ett gäng 14 åringar och främst av allt tränat hårt.

Det var skönt att börja lägret med löpning på stranden för att sedan kunna kasta sig i havet o njuta av Sverige när det är som bäst. Att sedan få dra in till hallen o köra vårt första riktiga basketpass tillsammans var underbart, jag tror att alla var lite nervösa över om tekniken fortfarande skulle finnas kvar där och om skotten skulle sitta, visst gjorde dem de, men vi har en hel del att jobba på tillsammans...

Dagen därpå vaknade vi tidigt för att återigen bege oss till ÄLI-hallen. Där väntade också Jennie Blomgren som skulle köra lite fys och koordinationsövningar med oss som uppvärmning innan jojje skulle ta över, hoppa-bock-övningen gjorde så att vi vaknade till liv kan jag lova er!  

På eftermiddagen lirade vi match mot Helsingborg och vi vann!! Som sagt så har vi mycket att jobba på men det kändes ändå väldigt positivt med en vinst i första matchen =) En sak jag måste tillägga där är att det, för mig, känns lite ovanligt o ha så många långa (bigguys) i laget, jag var kortast även förra säsongen men JEEESUS vad kort jag känner mig nu :D

Sista passet körde vi i morse där det precis som igår blev fys med Jennie och sedan basket med Jojje. Jag fick tyvärr kliva av dagens träning efter en sträckning i baksida lår vilket inte alls kändes kul. Jag fick istället lite tips av Jennie och en cykel där jag fick sitta och cykla lite lätt. Jag tror dock att jag väldigt snart är tillbaka, med lite vila och kanske lite massage från min nya roomie Klara ;)

För att inte upprepa för mycket av det Johanna redan skrivit så tänkte jag avsluta detta med att säga att det faktiskt kändes lite tomt  efter vi hoppat av minibussarna på parkeringen vid Aktiviteten. Efter en sån intensiv helg med träningar, tävlingar, lekar och med 7 våningssängar i samma rum kan det lätt kännas lite tyst och tråkigt när man väl är hemma...

...Men, som tur är så ses vi ju redan imorgon på träningen ;)

Just det... jag är dock fortfarande lite besviken över att vi missade att hitta något på bokstaven a i Kvarnby som gjorde att vi kom sist i poängleken, hade vi bara kommit ihåg vad vi hade hittat för grej på den bokstaven hade vi lätt vunnit, eller hur tjejer ;)

Hallelulja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0