Ny vecka.. ny bloggare..

Hej Hej!

Då var det min tur att blogga! Ska börja med att presentera mig själv lite… Enna här… det är mitt första år med Kvarnby men jag har sedan ett antal år tillbaka spelat mot tjejerna men nu har ja äntligen försonat mig med dom! Haha För att dra min basket historia i ett kort svep så började jag min karriär i Berghalla med Bosna IF. En legendarisk klubb får ja säga som satsar på barnen i bergsjön, (Mesa, Besad och Jasko gör ett mycket bra jobb där måste jag bara tillägga)! Men efter en tid i Bosna valde jag att byta till Högsbo basket där många elitspelare har skapats. Där spelade jag med f-89 och även två säsonger i div.1. Efter studenten tog jag mitt pick och pack och drog till världens kallaste stad. Winnipeg, huvudstaden i provinsen Manitoba i Kanada. Där spelade jag ett år i den Kanadensiska ligan CIS (Canadian Interuniversity Sports) motsvarande collage i USA. Där trivdes jag jätte bra men pga. olika omständigheter tvingades jag att flyttade jag hem till götet igen. Och det är där mitt äventyr med Kvarnby börjar. En klubb som jag trivs jätte bra i!  Jaa, det var en liten sammanfattning om mig.

Men som alla våra trogna Kvarnby fans vet åker laget nu uppåt i landet för att möta seriens tredje bästa lag, Arvika. Det kommer bli en tuff match men det är också de matcherna som är roligast att spela, tycker jag! Vi har haft lite problem med folk på träningarna pga. sjukdomar och skador. Men eftersom vi tränar hårt blir det lätt så. Istället får de spelare som är friska och krya se till att göra det bästa utav situationen. Vilket jag tycker att vi har lyckats att göra. Vi har sedan söndagen fortsatt att nöta mycket på timing och tre- tre spel. Igår på träningen(till min och Jessicas stora lycka) lyckades både gouards och vingar med enastående passningar till oss inside. Kul!

Nu har vi våran vilodag idag så ja hoppas att alla tar det lugnt så att vi kan köra på onsdag igen! Men eftersom vi inte har någon träning idag får jag passa på att gratta MERIMA på födelsedagen från hela laget (men speciellt från resterande medlemmar i M.E.R haha)!! SRETAN ROÐJENDAN, FELIZ CUMPLEAÑOS, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! (tror att jag fick med alla språk som talas i laget nu)!?

                            

                              
 
GO KVARNBY

Enna Handan #12

                             

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grym Blogg Enna! Kvarnby är bäst!

2009-12-08 @ 17:08:46
Postat av: Anonym

Enna vad fan, du har glömmt minst ett språk?

2009-12-09 @ 12:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0