Exklusivt från Stockholm

Jag tänkte dra en kort presentation av mig själv,
då jag är relativt ny i både Göteborg och Kvarnby basket.
Jag heter Klara Brander och är född 1987,
jag har under ett par månader i våras tränat med Kvarnby,
och skrev på kontrakt för säsongen 09/10 för lite mer än en månad
sedan.

Jag har haft hela min basketuppfostran i Polisen basket,
dvs i ungefär 13 år. Senaste året fick jag även äran
att agera lagkapten för Polisens damlag, vilket var väldigt roligt.

Det här är, med andra ord, första gången någonsin som jag spelar
i en annan klubb, i ett helt nytt lag, med en helt ny coach samt nya lagkamrater
(bortsett från Merima som jag har spelat med innan).
Men hittills är det bara en positiv upplevelse.
Tjejerna i laget är guld värda, klubben har fantastiska individer och
det är en riktigt bra coach (smöra=mer speltid? ;) ).

Jag tror, som så många andra, att detta kommer att bli en fantastisk säsong.
Det är väldigt kul att få vara med i något där man är fruktansvärt seriös och där
alla verkligen verkar tro på det vi vill göra.
Att jag dessutom kommer att bo med två tjejer i laget, Patricia och Carro, gör
att jag bara ser fram emot den här hösten ännu mer!

Nu har vi spelare, coach, klubb, sponsorer och allt annat som hör till på
vår sida - nu är det bara att se till så att publiken befinner sig i Aktiviteten under
säsongen också. För Kvarnbys damlag kommer ge er blod, svett och tårar under
säsongen 09/10.

Vi ses i hallen!!


Kommentarer
Postat av: Patsi

Härligt inlägg Klara, de kommer bli hur kul som helst till hösten :D

2009-07-16 @ 11:44:10
Postat av: Zäta

Det där var riktigt trevlig läsning.

Kul att du tycker allt med Kvarnby bara är positiv och att vi får dig att känna dig välkommen till oss. ;)

2009-07-16 @ 14:49:59
Postat av: Patrick

Välkommen till Göteborgs framtida damliga lag Kvarnby

2009-07-18 @ 23:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0