Det kommer mera...

Ikväll var jag och min f.d. lagkamrat Mikaela (f.d. landslagsspelare för övrigt) i Södertälje och såg en ny match under pågående U18-EM. Sverige har gjort ett starkt EM hittills, ikväll var det kvartsfinal mot basketlandet Litauen. Sverige öppnade vrålstarkt, rörligt anfallsspel och en storspelande Cleopatra Forsman. Där har alla Sveriges yngre basketförmågor något att se upp till. För övrigt blev det svensk seger 79-60 och imorgon väntar semifinal mot Spanien. Med andra ord får semestern på Gotland vänta en dag till.

Men det händer andra roliga saker också. Idag har jag fått ett positivt besked och en ny spelare har tackat ja till att spela för Kvarnby Basket! Låt mig presentera 1.83 cm långa forwarden Caroline Bergsten. Caroline kommer närmast från Damligaklubben Sundsvall Saints där hon har ingått i truppen de tre senaste säsongerna. Caroline är en tjej med skinn på näsan och är en hårdarbetande spelare som liksom övriga truppen passar bra in i våran verksamhet. Hon ser sin snabbhet och sitt skytte i kombination med en "redig" vinnarskalle som sina främsta vapen.



Välkommen till gänget Carro!

/Coach Johanna

Kommentarer
Postat av: Klara

Oh! Konkurrens, det tycker vi om!

Jag antar att det kommer bli mycket 1mot1 mellan mig och Carro, kul! =)

2009-07-11 @ 09:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0