"Gästinlägg"

Förlåt Ida, men jag måste sno lite av dina "15 minutes of fame" här på bloggen.
Klara här, och det här ska bli ett peppande inlägg.
Varför?
För att jag är helt säker på att Kvarnbys Damlag kommer
att höra mig skrika från läktaren vid kvalet till ligan i vår.
Inte för att jag jättegärna vill vara på läktaren - det är endast en
anledning till valet jag gjorde, att överleva.
Utan jobb i Göteborg, men med jobb i Stockholm, så var jag tvungen att
prioritera ett hållbart liv.
Så, Kvarnbys Damlag, here we go;

Ni ska ha viljan att spela som ett lag,
att alltid hitta lösningar för varandra.
Ni ska sträva efter att alltid kunna passa
den där perfekta passen, röra er i det mönstret
som gör så att er medspelare får ett fritt läge,
sätta en fantastisk screen, för att sedan röra er mot
korgen och alltid (ALLTID) lägga i bollen i korgen.
Att spela basket ska alltid vara något roligt,
något som ni gör för varandra, men glöm aldrig
bort att göra det för er själva också.
Hur kan man annars tillföra något till ett lagspel?
Jag vet att ni kommer att ha hjärtat till laget,
viljan till spelet, kärleken till att vinna.
Hur säger man på spanska?
Querer es poder.
Att vilja är att kunna.

Ni är fantastiska individer, allihopa!
Ni har alla förutsättningar för att kunna lyckas.
Jag önskar er all lycka, både på och utanför planen!
Vi ses i baskethall framöver.
Och! Jag blir enastående ledsen om jag inte får se er i kvalet
i vår, och då är man fan ledsen på riktigt!
All kärlek till er!
Och Johanna, du är en fantastisk coach som verkligen ger allt till
dina spelare. Det är helt galet. Vad jag vet så är det du som sett
till att laget är där de är idag, på bara 1,5 år. Det är något som
inte många skulle kunna lyckas med. Du ska vara stolt över dig själv.
(Fredrik, du är bra du också. ;) En riktig klippa faktiskt!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klara du e grym! Laget kommer sakna dig.



Heja Kvarnby!

2009-11-12 @ 20:12:35
Postat av: Anonym

Klara vi kommer verkligen att sakna dig! :(

Vill ju helst att du ska vara med oss där på planen i kvalet...

Men man får inte alltid som man vill och livet kan verkligen svänga, känns gött att vi hinner ses innan du sticker iaf!



#15

2009-11-12 @ 20:26:44
Postat av: Anonym

Åhh vad fin skrivet och vilken passande låt:) har ju inte känt dej alls länge. men du verkar vara en toppen tjej. hoppas allt löser sig för dej nu så du kan börja spela basket igen:) ses på lördag! puss rookie M

2009-11-12 @ 20:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0