Hej igen.

Sista träningen innan match är nu avklarad. Vi körde ett ganska lugnt pass där vi bland annat gick igenom våra set-spel och sköt.

Vi brukar prata om att hålla våra motståndare på så lite poäng som möjligt och det kommer även att gälla imorgon.  Innan förra matchen pratade vi om att vi inte ville att våra motståndare skulle få några "scoringruns", men det fick dom. Denna match ska vi se till att det inte blir så.

Returer är sjukt viktigt i en basketmatch. Tar vi flest returer har vi störst chans att stoppa i flest bollar i korgen, ganska simpelt. Vi är seriens längsta lag, vi har spelare som kan göra jobbet under korgarna, och vi har spelare utifrån perimetern som är hungriga efter bollen, så det borde ju egentligen inte vara något problem.

Vi pratade också om vikten av att inte underskatta, vi vet att vi hör hemma i toppen av tabellen men för det ska vi inte börja slarva. Vi ska följa våran "gameplan" och spela vårat spel i vårat tempo.

Jag skriver tenta imorgon (spansk grammatik, wish me luck!) och kommer inte kunna följa med till Växjö men jag hoppas att jag får en uppdatering i halvlek och ett samtal direkt efter matchen med ett härligt resultat :) 

En liten parentes. På söndag spelar Kvarnbys div2 tjejer match i Sätila och jag kommer denna gång att följa med som coach. Det ska bli riktigt roligt. Jag vet inte speciellt mycket om laget vi möter men jag vet att det kommer att bli en tuff match och att vi måste vara på tårna för att ta hem en Kvarnbyvinst till Mölndal.


Folk klagade lite på min förra superflashiga glitterbild så jag tänkte istället lägga in en lite mer sofistikerad black and white bild så alla blir nöjda :)

Förlåt för sen uppdatering, jag är en nattmänniska =)



GO KVARNBY!


Patricia #10



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0