Enastående!

Jag får börja med att erkänna att förmågan att återberätta matcher aldrig
har vart min starkaste egenskap, men jag ger det ett försök.

Igår avverkades stopp nummer två på vägen mot en serieseger.
Det var Karlstad som stod för motståndet, ett lag som är ett satsande
lag med spelare från ligan.

För första gången så insåg jag skillnaden på lag och lag,
och då inte mellan Kvarnby och Karlstad.
Snarare mellan mitt gamla lag, och mitt nya lag.

En uppvärmning som i min ögon och öron inte innehöll allt
för många "hejarop", vilket för mig betyder nervositet och
okoncentration. Men från andra håll i laget så verkade det betyda
helt tvärtom.

Vi startade matchen lite återhållsamt,
båda lagen verkade känna av lite hur matchen skulle se ut.
Merima och Ana Laura tog ansvar och vågade attackera och lade i några bollar,
detta gjorde att vi endast låg under med 1 poäng efter första perioden, trots att det var en ganska
blek period för vår del.

Resten av matchen var helt och hållet vår, 
vi vågade attackera, hade ett fantastiskt försvar, och ett grymt skytte (Kickan, 4 stycken treor).

Vårt största problem denna match var deras press, trots att det inte var den mest
väl genomförda pressen vi har sett på en basketplan, så hade vi nog lite
för stor respekt och vågade inte ta det ansvaret som behövdes.
Våra duktiga guards kunde dock dribbla sig ur dessa situationer.

Vi vann tredje perioden med 6-20, och därefter hade vi matchen helt i våra egna händer.

Det roligaste med denna match, förutom att vinna med 53-71 mot ett satsande lag, var att se hur bred vår bänk verkligen är. Det spelar ingen roll vem det är som är på banan, alla kämpar och sliter exakt lika mycket!

Jag avslutar med att citera Fredrik; "Enastående!!".


- Klara Brander, med en jamande Jordan vid sin sida!

Läs även vad VF och nwt skriver om matchen;

http://www.nwt.se/sport/article594354.ece


http://www.nwt.se/sport/article594354.ece

 

Bild från http://www.vf.se/Sport/Varmland/KFUM-Karlstad-korde-fast-mot-favoriten-091005.aspx

Ana Laura tar en av sina 6 steals.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0