Debut för mig!

Hej alla bloggläsare! Rookien Louise här som skriver sitt första inlägg. Jag är ny i division 1 laget men är fostrad i Kvarnby och har nu fått chansen att ta steget upp till division 1. Igår var det alltså min första division 1 match som jag var uttagen till och det var borta mot nykomlingarna Malbas. Vi visste inte så mycket hur matchen skulle bli eftersom Malbas kommit upp från division 2. Det vi visste var att Malbas säkert ville spela snabbt och pressa, vilket de även gjorde! I början hade vi problem med vårat försvar vilket gjorde att de kunde göra lätta poäng mot oss. Vi kom sedan in i spelet och började komma gång. Med tanke på att det var min första match med division 1 hade jag inte riktigt tänkt mig att få spela så mycket som jag fick. Det kom som en liten chock när Johanna pekade på mig i mitten av tredje periden och sa "Louise, byte!". Då det var min debut match i nya, snygga dräkter i division 1 så skulle man tro att jag var väldigt nervös, speciellt när jag kom in i ett väldigt jämt skede under matchen, men jag hann aldrig bli det utan det var bara att gå in på planen och göra mitt bästa. Det var samtidigt kul när hon sa mitt namn för jag var väldigt sugen på att spela och speciellt när det var så spännande. Jag gick in, gjorde mitt bästa och det gav resultat.
Jag är väldigt glad att jag fått chansen att få spela i division 1 för det är så kul att spela basket, speciellt när man måste kämpa mera under matcherna men framför allt för att tjejerna i division 1 är ett så härligt gäng! Jag är även yngst i laget men är ändå en i gänget.
Nu är det bara att träna hårt inför borta matchen på söndag mot Karlstad och ge järnet :)

// Rookien Louise ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0