Så var det snart dags för den efterlängtade seriepremiären

Årets seriepremiär är spännande på fler sätt än ett. 

1.       Vi möter en av seriens två nykomlingar Malbas

2.       Vi har längtat efter att få komma igång, men är vi redo?

3.       Kommer vi kunna utnyttja lagets styrkor på det sätt vi vill?

Tankarna är många som sig bör, men jag känner en trygghet hos laget vilket känns bra för mig som coach. Spelarna börjar hitta sina roller och det känns som om många spelare kan bidra både offensivt och defensivt. Det är en annan jämnhet i laget i år och det är stor konkurrens om platserna på banan. Nu är det spelarnas form som avgör vilka som spelar.  De två sista veckornas träningar har bestått utav försvar och massa spel för att nöta mönster och speltänk.  Då laget är som jag ovan beskriver gäller det nu att hitta andra saker som t ex vilka spelare som passar extra bra tillsammans vilka spelare ger det extra i försvaret etc.  Jag känner mig väldigt positiv och spelet har sett bra ut.

Vad vet jag om Malbas då? Jag tycker nog mig ”tro” mer än vad jag egentligen vet. Med det menar jag att det jag vet baserar jag på saker jag hört och inte sett! Jag tror att vi kommer möta ett hungrigt lag med unga spelare. De coachas av mycket rutinerade Lennart Grundel. Hans lag brukar speglas av en stor intensitet i sitt spel, gärna med mycket fart och press i försvaret. Bland spelarna finns en av Sveriges stora talanger Paulina Hersler född -94 som säkerligen redan i år kommer att vara en obehaglig överraskning för de flesta av spelarna i Div. 1 södra. Malbas har träningsspelat mot Helsingborg  (liksom vi under försäsongen) och gjort det med jämna resultat.

Jag ser fram emot seriepremiären och trippen ner till Malmö och hälsar Malbas välkomna till serien

Bilderna nedan är tagna från då vi gymar på sportlife.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0