Wohhooo!

Igår kväll spelade vi våran tredje kvalmatch mot Brahe basket vilket gick susen. Vi vann matchen med 66-59. Jag tror att nerverna var och spökade hos alla kvarnbyiter dels för att matchen var soppas viktigt att vinna men också för att Brahe vunnit sina matcher i kvalet med ganska stor marginal. Trots dessa jobbiga nerver visar vi vart vi hör hemma och hur bra vi kan vara. Jag måste ge credit för vårat defence igår, det var bomb bra under vissa sekvenser i matchen. Tyckte vi skötte oss riktigt bra igår. Jag har ennu inte varit med på en match där vi förlorat och hoppas jag inte behöver det heller, för känslan och lyckan man känner när man vunnit en match är galen. Publikens rop, allas skratt och leende, alla hoppas och skuttar och bara flippar ur, så jäkla skön känsla!
Vägen dit ät tuff, men resultatet man får är värt det!
Vi fortsätter som vanligt med träning och förberedelser inför nästa match mot Umeå hemma!
Kom och Heja fram oss till ennu i seger!
Go Kvarnby!
#5 maaatilda


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.papac.se/basket10/100407damligakval_kvarnby-brahe/

2010-04-09 @ 01:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0