Sent inlägg

Förlåt mig Matilda att jag skriver på din vecka men du får börja efter detta inlägget. Man ska ju skriva tre inlägg och jag skrev bara två förra veckan så här kommer mitt tredje :)

I helgen så hade vi ingen match vilket resulterar i att det inte kommer komma ett match referat. Våran serie har börjat och det spelades några matcher under lördagen/söndagen men det gjorde inte vi. Vi drar igång med första matchen på söndag.

I söndags hade vi träning med en speciell tittare vid sidan om, våran coach Johanna! Då hon bara sett oss spela på matcher och inte på träningar under ett tag så satt hon vid sidan om för att titta på hur vi såg ut. Det kändes lite konstigt att ens egna coach satt och tittade på och inte höll i träningen med det gick bra. Vi fortsatte med att spela och gjorde lite skott övningar.

I går (måndag) hade vi våran första träning med Johanna för detta året. Riktigt kul att ha dig tillbaka! Träningen började med att få igång fötterna med defence övningar och hur man förflyttar sig från att ha positionen då man spelar över till att kunna förflytta sig snabbt till hjälp sidan. Efter det spelade vi 2 mot 1 och 3 mot 2 för att sedan gå över till 5 mot 5 spel. Först började vi med att gå igenom vårat motion spel 5 mot 0 innan vi tog oss an 5 mot 5, halvplan.

Idag har vi inte haft någon träning utan varit träningslediga och kör på igen i morgon.

Det var detta för mig så nu kan du få ta över Matilda (:

Louise #4


Kommentarer
Postat av: patsi

bra bloggat lojs :)

2010-01-12 @ 20:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0