Ohh Gosh!

Åhh Herregud, jag är verkligen seg på att blogga. Men som vi säger i Varberg bättre sent en aldrig, right?
Tack Lojsan för att du fick min vecka att inte se så tomm ut på bloggfronten.
Jag tänkte börja med att presentera mig själv, Jag heter Matilda Faal och började min "basketkarriär" i Varbergsbasket. Efter förra säsongen kände jag att jag vill utveckla min basket till nästa nivå och valde därför för att söka en ny basketklubb. Självklart blev det Kvarnbybasket, vad annars? GULT och GRÖNT är ju änna snyggt! Här spelar även en av mina bästa vänner Ana-laura vilket gör allt mycket roligare. :)
Så vad har vi gjort denna veckan? Det har hänt en himla massa roligheter och även lite tråkigheter.
Men den första goda nyheten är att våran tränare har kommit tillbaka för att träna oss. Vi har under höstsäsongen blivit tränade av Fredrik Wilen som verkligen gjorde en super insatts med laget!
Vi har även fått fin besök från USA. Jaqcua William har kommit för att hjälpa oss att vinna serien. Hon har än så länge tränat två träningar med oss och jag tror verkligen hon kan vara en nyckeln i våran gameplan. Välkommen Jaqua!
Nu på senare tid har en del i laget drabbats av en del skador dock. så fort någon blir hel går någon annan sönder. Skador är tråkigt men jag är säker på att vi snart är ute i denna onda skade cirkel..
Nu när LIL-J har kommit till laget har de två senaste träningarna gått ut på att nöta in lite system och inkast. Men annars har vi kört på som vanligt.
På söndag möter vi Nässjö basket en match som vi skall ta hem till de gröna och sköna. Förra säsongen vann vi matchen mot Nässjö  med 17 p. Nässjö har på senare tid visat att en enorm kämpar glöd på planen och vunnit sina sista matcher. På Söndag skall vi ta ett steg framåt och styra matchen i 40 min och därmed gå hem med en seger. Jag är säker på att söndagens match kommer bli jätte tuff och en match som kräver fokus på högsta nivå.
I morgon kör vi sista träningen inför matchen på söndag. Jag skriver mer i morgon och berättar om hur träningen gick osv.
GO KVARNBY
#5 aka #8
Matilda "rookie"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0