Revansch mot Örebro

Sent inlägg om matchen, men eftersom Rubina inte skrev om den får väl jag göra det. :)
Matchen mot Örebro var riktigt spännande. Alla i laget var taggade som bara den (det kändes redan på uppvärmningen) och vi kom in på plan och hade en grym start. Precis som det står på hemsidan: "Två minuter av total fokusering, boll press överspel, returtagning, kontroll, snabba uppspel och poäng i 5 vs 5 situationer. Resultatet på tavlan lyser 12-0 och adrenalinet sprutar." Jag kan inte beskriva det bättre själv.
Vi höll ledningen under hela matchen, men det var ett tufft motstånd och vi fick verkligen kämpa hela vägen. För min del gick det väl inte så bra. Mina nerver släppte aldrig och jag tänkte hela tiden på hur viktig matchen var. Men, men.. vi vann ju trots allt och det är ju det som räknas. Vi är fortfarande obesegrade på hemmaplan. Hur grymma är vi inte? ;)
Jaqcua visade varför hon är här. Hon höll tempot uppe i både anfall och försvar. Rubina spelade grymt försvar på Örebros gaurder som fick det svårt med att få till deras anfallspel. Centrarna är otroligt samspelta och det är jätte roligt att se Enna, Maja, Jessica och Merima spela så bra tillsammans trots att de bara spelat en säsong ihop.

Slutresultat blev: 64-58

Poängplockare: Jaqcua Williams 17, Rubina Banfield 15, Merima Omerovic 10, Ana-Laura Rivero 10, Maja Stigert 6, Jessica Boström 4, Enna Handan 2





Kickan #7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0