Bäst i väst:)

Ingen har väl missat derby matchen i onsdags? Marks stod för motståndet och vi visste redan från början att dem skulle bjuda på ett intensivt spel med press över hela planen och hård returtagning. Vår "game plan" var att hålla kontroll på spelet och inte stressa upp oss allt för mycket. Vilket jag tyckte vi gjorde riktigt bra.
Marks växlade försvar mellan Box and 1, zon och man man allt för att ta bort vårt lags bästa spelare. Men grymt lag som vi har (!) var det hela tiden olika spelare som klev fram och tog ansvar och vi blev svår stoppade. Seger till Kvarnby och vi är just nu det bästa laget i väst:)
Ana-Laura gör en helt fantastisk match. Poängbäst med 25 poäng och visar att hon verkligen är någon att räkna med. Rubina kommer in och spelar respektlöst försvar på Ashley Key och får henne ur balans. Det är egentligen svårt att ge beröm till bara några när man själv ser att alla spelare tar ett kliv upp och presterar bra på sitt sätt.
Själv fick jag tyvärr ingen speltid denna match. För tillfället är vi 11 ombytta spelare och det är svårt att rotera på just 11 spelare. Så denna gången var det min tur. Men inga sura miner för det! Jag är stolt över att ens få vara med i detta lag och jag vet att vi har en ljus framtid:) Nu väntar en veckas träningar innan vi tar båten över till Gotland och möter Visby.
GO KVARNBY!

Kickan #7



Lite bilder ifrån vår fotograf Christian Johansson www.papac.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0